I dag var det egentlig planlagt, at vi skulle have været på en fototur til Refshaleøen, men vi har besluttet, at lave turen på en årstid, hvor der er mere aktivitet derude.

Så overvejede, hvad vi ville gøre i stedet.
Vi havde allerede et ønske om en workshop om billedredigering.

Bestyrelsen har flere gange i de sidste år overvejet, hvordan man kunne lave en sådan workshop, hvor alle deltagere kan lære noget, selvom de har forskellige programmer.

Så vi lavede det samme som med vores tidligere ”Teknikaften” – vi dannede grupper (dengang efter softwaren), og så sad medlemmerne sammen, som bruger det samme program.

Der var en/to tovholdere i hver gruppe (LR&PS: Ib og ”Lasso”-Ole, og ved ”Affinity Photo”: Steen), som forklarede resten, hvordan programmerne fungerer, og så lavede vi et par øvelser.

Da klubben jo har en digital tilgang til ”Digital Foto”, brugte Adobe-gruppen dette for at se nogle videoer for at blive klogere.

Det var en rigtig fin oplevelse for alle, som gav meget mening og vil sikkert blive gentaget.

Da vi har forskellige niveauer mellem medlemmerne kan vi lære fra hinanden – det er meget fint.

Her kan du se alle billeder fra workshoppen: