At deltage i en konkurrence er meget lærerigt – man bliver udfordret og kan måle sig med andre.

Desuden forbedres ens egen tilgang til at tage billeder.

Vi afholder 6 (interne) fotokonkurrencer hvert år (vi kalder dem fx "FK 1/21").

Deltagelsen er frivillig.
I klubbens interne blog bliver medlemmerne informeret om emnerne, afleverings- og bedømmelsesdato.
Alle billeder skal afleveres digitalt via et upload link (enten på vores intern blog eller via hjemmesiden).
Desuden skal papirbilleder afleveres til billedsekretæren på en klubaften.

Billedsekretæren sørger for forsendelsen til en ekstern dommer.
Efter ca. 1 måned besøger dommeren klubben og præsenterer sin vurdering af billederne i hvert emne.

Der uddeles diplomer til placeringer 1-3 i hvert emne.

Man får point for sine billeder og pointene bliver samlet over hele året.
I slutningen af året bliver vinderen (efter point) kåret til "Årets fotograf".

Vi anbefaler generelt, at medlemmerne deltager i konkurrencerne.
Man får meget værdifuld feedback af dommeren og lærer en masse, som kan gøre en bedre til at tage billeder.
Desuden er det sjovt at måle sig med sine klubkollegaer.

ingen aktiviteter

To gange om året afholder vi vores "Minimaraton", hvor alle vores klubmedlemmer og medlemmerne af vores venskabsfotoklub "Helsingborgs Fotoklubb" kan deltage.
Ideen er at blive udfordret, idet man får et antal emner og skal lave et passende billede til hvert emne (i den givne rækkefølge).

Man kommer ud af sin komfort-zone i denne konkurrence, og det er meget sjovt og lærerigt at deltage.
Desuden kan man nyde det dejlige fællesskab, vi har i klubben.

Billederne bliver afleveret ved slutningen og lagt op på vores galleri og videresendt til en dommer.

Efter ca. en måned besøger dommeren os og viser sin vurdering.
Der bliver uddelt diplomer til vinderen af hvert emne og en til vinderen (efter point) af hele Minimaratonen (point tæller ikke med ved vores "Årets fotograf").

ingen aktiviteter

Vores klub er medlem af Region Nord Foto (RNF), som er en sammenslutning af ca. 30 fotoklubber i Storkøbenhavn og på Sjælland.
Der afholdes 5 konkurrencer i RNF´s sæson (august til april): "Papir 1" - "Digital 1" - "Papir 2" - "Serier" og "Digital 2".
Der må afleveres 2 billeder ("Papir x" og "Digital x") / 1 serie ("Serier" - består af 3 til 6 billeder) til en konkurrence, emnet er frit, og der er ingen tidsbegrænsning for, hvornår billedet må være taget.

Typisk bliver der afleveret ca. 200 billeder til enkelte billeder og ca. 80 serier fra de deltagende klubber.

Bedømmelsen bliver gennemført i 5 forskellige fotoklubber, hvoraf vi er vært til én (typisk til "Digital 1" på Espergærde Biblioteket i Oktober måned).

Terminer i 2024:
"Mellem Sund og Bælt" er en særlig årlig konkurrence (for alle fotografer med bopæl på Sjælland samt alle øer øst for Storebælt inkl. Bornholm og Christiansø) som blev grundlagt og arrangeret af Fotoklubben Negativ i Roskilde i 2005 som en udstilling.
Tovholderen er i øjeblikket Brøndby Strand Fotoklub.

Der findes forskellige kategorier, hvor man kan aflevere maks 8 billeder per kategori:

• Digital: Farve og Monokrom
  • Papir: Farve og Monokrom
  • Speciel kategori: emnet skifter hvert år

Der deltager ca. 10% af vores medlemmer.

Desuden forbedres ens egen tilgang til at tage billeder.

Vi afholder 6 (interne) fotokonkurrencer hvert år (vi kalder dem fx "FK 1/21").

Deltagelsen er frivillig.
Desuden skal papirbilleder afleveres til billedsekretæren på en klubaften.

Billedsekretæren sørger for forsendelsen til en ekstern dommer.

Der uddeles diplomer til placeringer 1-3 i hvert emne.

Man får point for sine billeder og pointene bliver samlet over hele året.
I slutningen af året bliver vinderen (efter point) kåret til "Årets fotograf".

Vi anbefaler generelt, at medlemmerne deltager i konkurrencerne.
Desuden er det sjovt at måle sig med sine klubkollegaer.

ingen aktiviteter

Desuden kan man nyde det dejlige fællesskab, vi har i klubben.

Efter ca. en måned besøger dommeren os og viser sin vurdering.

Terminer i 2024:
Tovholderen er i øjeblikket Brøndby Strand Fotoklub.

• Digital: Farve og Monokrom
  • Papir: Farve og Monokrom
  • Speciel kategori: emnet skifter hvert år

Der deltager ca. 10% af vores medlemmer.

Kære besøger!

Hjemmesiden er desværre ikke tilgængeligt i denne opløsning.

Vær så venlig og drej din tablet til landskab, eller skift til din bærbar, computer eller smartphone!

Mange tak!