Home
Hvem er vi?

Den daglige drift af fotoklubben forestås af bestyrelsen, der består af fem bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter.
Bestyrelsen vælges på den årlige generalforsamling, der afholdes i marts måned.

Hvad laver vi?

Bestyrelsen mødes 5 gange om året og varetager den daglige drift af klubben.

En væsentlig del af bestyrelsesarbejdet er at planlægge årets aktiviteter, som f.eks. klubmøder, konkurrencer, fototure og workshops.
Vi forsøger så vidt muligt at indarbejde medlemmernes ønsker til aktiviteter i vores program, der udarbejdes hvert halve år.

Referater fra bestyrelsesmøderne lægges ud på vores interne blog.
Vi arrangerer hvert år kurser for nye medlemmer og de, der har behov for det.
Desuden tilbyder vi også en mentorordning for vores nye medlemmer.

Bestyrelse

06/20-03/21

Formand

(+45) 26 28 06 95
  • repræsentere klubben udadtil (møder, aftaler, lokaler osv.)
  • sørge for en velfungerende bestyrelse
  • tovholder for de fleste klubaftener
  • minimaratons (organisation, afvikling, osv.)
  • mentorordning
  • og meget mere…

"Jeg søgte fotoklubben i 2010 og fandt et fællesskab, hvor billedet er i højsæde.
Jeg blev valgt som suppleant og senere blev jeg formand.
Bestyrelsesarbejdet betyder rigtig meget, og vi har en meget konstruktiv bestyrelse.

Fotoklubben har også undervisning som gør os alle til bedre fotografer, og vi får et bedre syn på billeder.

Efter min mening er Fotoklubben en klub for alle - husk kameraet er kun et stykke værktøj.

Jeg har aldrig fortrudt mit medlemsskab."

Sekretær

(+45) 26 73 31 35
  • overholdelse af vores vedtægter og persondatapolitik
  • hele klubbens interne dokumentation
  • bestyrelsesmøder (indkaldelse, dagsorden, referat, info på intern blog)
  • generalforsamling
  • emner til fotokonkurrencer
  • og meget mere…
"Jeg blev medlem af klubben i 2013 og medlem af bestyrelsen i 2015.
Det har været meget inspirerende og lærerigt at være medlem af klubben.

Jeg har lært rigtig meget både vedrørende alt det tekniske omkring fotografering og på det kreative område.

Specielt synes jeg, at det er sjovt og udfordrende at deltage i vores konkurrencer."

Kasserer

(+45) 20 81 15 20
  • budget—planlægning
  • kontingenter, deltagelses-gebyrer osv.
  • indkøb
  • vedligeholdelse af medlemsliste
  • klubprogram
  • og meget mere…
"Jeg er kasserer i klubben.

Jeg har været medlem af klubben siden 2013. Jeg begyndte at fotografere som barn, da jeg fik et plastikkamera med filmrulle i format 6x6 cm.
Siden blev Canon min foretrukne model og jeg bruger nu Canon EOS 7D og 5D.

I mine unge dage havde jeg en periode, hvor jeg fotograferede en hel del og var med i en fotoklub på det kollegium, hvor jeg boede.

Nu prøver jeg at komme videre med 'studiet' som fotograf og tager gerne fotos af f.eks. landskaber og arkitektur - men helst hvor der også er mennesker på."

Billedsekretær

(+45) 30 27 49 28
  • interne fotokonkurrencer (indkaldelse, dommer, forsendelse,
    bedømmelsesaften, diplomer, vedligeholdelse af point-fordeling til
    ”Årets fotograf”, info på intern blog osv.)
  • eksterne fotokonkurrencer (info på intern blog, indsamling, forsendelse)
  • medlemskort
  • og meget mere…
"Jeg blev medlem af i klubben i 2011 og blev valgt ind i bestyrelsen i 2017."

Webmaster

(+45) 29 79 06 79
  • alt IT-relevant
  • hjemmeside (design, indhold, vedligeholdelse, administration, tilpasning osv.)
  • interne blogs
  • blog
  • klubbens e-mail adresser
  • administration af klubbens tilgang til vores Internet Service Provider
  • og meget mere…
"Jeg blev medlem af klubben i 2015, blev valgt ind i bestyrelsen i 2016, hvor jeg overtog funktionen som webmaster i 2017.

Klubben ser jeg som et godt sted, hvor man kan være sammen med ligesindede, dele sine erfaringer, lære meget og også give viden videre – men det vigtigste for mig er: at have en god tid sammen!

Samarbejdet i vores bestyrelse er konstruktivt, spændende og vi hjælper hinanden.
Dette er også basen for klubbens succes.

Jeg kan godt lide at undervise i klubben og hjælper gerne.”

Bestyrelsesmedlem

(+45) 22 72 71 40
  • foto-opgaver (planlægning, styring, diskussion)
  • skaber vigtige eksterne sociale kontakter (fx til særlige fotosteder, udstillinger osv.)
  • div. forskellige opgaver
  • og meget mere…
"Min interesse for foto startede på Odder højskole engang sidst i 70'erne.
Her mødte jeg Mogens der var vild med at tage billeder, og som efterfølgende glemte alt om tid og sted, når han lukkede sig inde i mørkekammeret, og blev der i flere timer.
Jeg købte mit første kamera mens jeg var på højskolen, et Pentax K 1000, med et 50 mm objektiv.
Min gode ven Mogens sagde " Hvis du bare stiller kameraet på 1/125 blænde 5,6, bliver billederne som regel meget gode" og sådan fotograferede jeg i mange år.

Jeg har lært meget siden da, og syntes at det både er lærerigt og inspirerende, at være medlem af Fotoklubben.

Jeg kan kun varmt anbefale det.

Og så er det fantastisk skønt at være med i bestyrelsen hvor vi altid bestræber os på at sammensætte et alsidigt og lærerigt program."

Bestyrelsesmedlem

(+45) 28 58 20 70
  • sociale medier (facebook)
  • logotøj
  • div. forskellige opgaver
  • og meget mere…
”Min interesse for fotografering, startede med hundehvalpe billeder, men er nu blevet til den helt store hobby...

Tror altid interessen har ligget latent hos mig, men en dag blev den vagt til live, da jeg så nogle billeder på Facebook.
Personen bag billederne blev nu min online lære og hjalp mig på den måde at føre interessen ud i livet.

Jeg søgte så et sted hvor jeg kunne dele min interesse med andre foto interesserede.
Jeg fandt så Fotoklubben Kronborg, og blev hurtigt meget glad for at være en del af andre foto interesserede.

Klubben er et meget positivt sted, hvor jeg aldrig har mødt en sur eller negativ bemærkning.
Fra første dag, følte jeg mig velkommen af alle i klubben.

Jeg har nu været medlem af Fotoklubben Kronborg siden august 2018.

At være med i bestyrtelsen er meget spændende, og udfordrende at sætte medlemmernes ønsker i på programmet”

Hvem er vi?

Den daglige drift af fotoklubben forestås af bestyrelsen, der består af fem bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter.
Bestyrelsen vælges på den årlige generalforsamling, der afholdes i marts måned.

Hvad laver vi?

Bestyrelsen mødes 5 gange om året og varetager den daglige drift af klubben.

En væsentlig del af bestyrelses-arbejdet er at planlægge årets aktiviteter, som f.eks. klubmøder, konkurrencer, fototure og workshops.

Vi forsøger så vidt muligt at indarbejde medlemmernes ønsker til aktiviteter i vores program, der udarbejdes hvert halve år.

Referater fra bestyrelses-møderne lægges ud på vores interne blog.

Vi arrangerer hvert år kurser for nye medlemmer og de, der har behov for det.

Desuden tilbyder vi også en mentorordning
for vores nye medlemmer.

Bestyrelse

06/20-03/21

Formand

(+45) 26 28 06 95
  • repræsentere klubben udadtil (møder, aftaler, lokaler osv.)
  • sørge for en velfungerende bestyrelse
  • tovholder for de fleste klubaftener
  • minimaratons (organisation, afvikling, osv.)>
  • mentorordning
  • og meget mere…

"Jeg søgte fotoklubben i 2010 og fandt et fællesskab, hvor billedet er i højsæde.
Jeg blev valgt som suppleant og senere blev jeg formand.
Bestyrelsesarbejdet betyder rigtig meget, og vi har en meget konstruktiv bestyrelse.

Fotoklubben har også undervisning som gør os alle til bedre fotografer, og vi får et bedre syn på billeder.

Efter min mening er Fotoklubben en klub for alle - husk kameraet er kun et stykke værktøj.

Jeg har aldrig fortrudt mit medlemsskab."

Sekretær

(+45) 26 73 31 35
  • overholdelse af vores vedtægter og
    persondatapolitik
  • hele klubbens interne dokumentation
  • bestyrelsesmøder (indkaldelse,
    dagsorden, referat, info på intern blog)
  • generalforsamling
  • emner til fotokonkurrencer
  • og meget mere…

"Jeg blev medlem af klubben i 2013 og medlem af bestyrelsen i 2015.
Det har været meget inspirerende og lærerigt at være medlem af klubben.

Jeg har lært rigtig meget både vedrørende alt det tekniske omkring fotografering og på det kreative område.

Specielt synes jeg, at det er sjovt og udfordrende at deltage i vores konkurrencer."

Kasserer

(+45) 20 81 15 20
  • budget—planlægning
  • kontingenter, deltagelses-gebyrer osv.
  • indkøb
  • vedligeholdelse af medlemsliste
  • klubprogram
  • og meget mere…

"Jeg er kasserer i klubben.

Jeg har været medlem af klubben siden 2013. Jeg begyndte at fotografere som barn, da jeg fik et plastikkamera med filmrulle i format 6x6 cm.
Siden blev Canon min foretrukne model og jeg bruger nu Canon EOS 7D og 5D.

I mine unge dage havde jeg en periode, hvor jeg fotograferede en hel del og var med i en fotoklub på det kollegium, hvor jeg boede.

Nu prøver jeg at komme videre med 'studiet' som fotograf og tager gerne fotos af f.eks. landskaber og arkitektur - men helst hvor der også er mennesker på."

Billedsekretær

(+45) 30 27 49 28
  • interne fotokonkurrencer (indkaldelse,
    dommer, forsendelse,
    bedømmelsesaften, diplomer,
    vedligeholdelse af point-fordeling til
    ”Årets fotograf”, info på intern blog osv.)
  • eksterne fotokonkurrencer (info på intern
    blog, indsamling, forsendelse)
  • og meget mere…
"Jeg blev medlem af i klubben i 2011 og blev valgt ind i bestyrelsen i 2017."

Webmaster

(+45) 29 79 06 79
  • alt IT-relevant
  • hjemmeside (design, indhold,
    vedligeholdelse, administration,
    tilpasning osv.)
  • interne blogs
  • blog
  • klubbens e-mail adresser
  • administration af klubbens tilgang til
    vores Internet Service Provider
  • og meget mere…

"Jeg blev medlem af klubben i 2015, blev valgt ind i bestyrelsen i 2016, hvor jeg overtog funktionen som webmaster i 2017.

Klubben ser jeg som et godt sted, hvor man kan være sammen med ligesindede, dele sine erfaringer, lære meget og også give viden videre – men det vigtigste for mig er: at have en god tid sammen!

Samarbejdet i vores bestyrelse er konstruktivt, spændende og vi hjælper hinanden.
Dette er også basen for klubbens succes.

Jeg kan godt lide at undervise i klubben og hjælper gerne.”

Bestyrelses-medlem

(+45) 22 72 71 40
  • foto-opgaver (planlægning, styring, diskussion)
  • skaber vigtige eksterne sociale
    kontakter (fx til særlige fotosteder,
    udstillinger osv.)
  • div. forskellige opgaver
  • og meget mere…

"Min interesse for foto startede på Odder højskole engang sidst i 70'erne.
Her mødte jeg Mogens der var vild med at tage billeder, og som efterfølgende glemte alt om tid og sted, når han lukkede sig inde i mørkekammeret, og blev der i flere timer.
Jeg købte mit første kamera mens jeg var på højskolen, et Pentax K 1000, med et 50 mm objektiv.
Min gode ven Mogens sagde " Hvis du bare stiller kameraet på 1/125 blænde 5,6, bliver billederne som regel meget gode" og sådan fotograferede jeg i mange år.

Jeg har lært meget siden da, og syntes at det både er lærerigt og inspirerende, at være medlem af Fotoklubben.

Jeg kan kun varmt anbefale det.

Og så er det fantastisk skønt at være med i bestyrelsen hvor vi altid bestræber os på at sammensætte et alsidigt og lærerigt program."

Bestyrelses-medlem

(+45) 28 58 20 70
  • sociale medier (facebook)
  • logotøj
  • div. forskellige opgaver
  • og meget mere…

”Min interesse for fotografering, startede med hundehvalpe billeder, men er nu blevet til den helt store hobby...

Tror altid interessen har ligget latent hos mig, men en dag blev den vagt til live, da jeg så nogle billeder på Facebook.
Personen bag billederne blev nu min online lære og hjalp mig på den måde at føre interessen ud i livet.

Jeg søgte så et sted hvor jeg kunne dele min interesse med andre foto interesserede.
Jeg fandt så Fotoklubben Kronborg, og blev hurtigt meget glad for at være en del af andre foto interesserede.

Klubben er et meget positivt sted, hvor jeg aldrig har mødt en sur eller negativ bemærkning.
Fra første dag, følte jeg mig velkommen af alle i klubben.

Jeg har nu været medlem af Fotoklubben Kronborg siden august 2018.

At være med i bestyrtelsen er meget spændende, og udfordrende at sætte medlemmernes ønsker i på programmet”

Kære besøger!

Hjemmesiden er desværre ikke tilgængeligt i denne oplysning i øjeblikket.

Vær så venlig og drej din tablet til landskab, eller skift til din bærbar, computer eller smartphone!

Mange tak!

X