Vil du arbejde tættere sammen med dine kollegaer?

Deltag i et spændende fotoprojekt!

Formål:
Fotografering af Kirker i Helsingør Stift (kommunerne Helsingør, Gribskov og Fredensborg)

1. november 2017 til 31. marts 2018

13

Fra november 2017 til marts 2018 blev der knipset og redigeret billeder til den helt store guldmedalje, da 13 medlemmer af Fotoklubben Kronborg deltog i et projekt, hvor opgaven lød på at fotografere kirker i Helsingør, Gribskov og Fredensborg kommuner.

Men vi ville ikke bare tage billeder – vi valgte tre ”benspænd” for at udfordre os selv.
Det ene benspænd var, at kirkerne skulle fotograferes om aftenen. Det andet benspænd var, at der skulle være et kors med på billedet, og det tredje benspænd var, at billedet skulle være kvadratisk.
Vi delte os ind i 3 grupper med 4 - 5 fotografer i hver gruppe. Ud over at tage billeder, var det den enkelte gruppes opgave at udvælge, hvilke billeder, der skulle med i projektet. En redaktionsgruppe har efterfølgende udvalgt billederne, layoutet siderne og skrevet en kort tekst om kirken.

Formål:
Fotografering af Hornbæk i alle 4 sæsoner (med emnerne "Havn og by", "Natur" og "Foreningsliv").

2018-08-09 til 2019-04-30

8

Fotoklubbens andet store projekt, der hedder Hornbæk 365 og har 8 fotografer fra klubben på deltagerlisten, åbnede den 2. juli og afsluttede den 30. september.
Det var i det sene forår 2018, at vi startede på projektet, der skulle ende med en udstilling på Hornbæk Bibliotek i sommeren 2019.
Formålet var at skildre livet i Hornbæk gennem de 4 årstider. Der blev nedsat en projektgruppe bestående af 8 fotografer, der havde Monica Mahona og Lars Andreassen som tovholdere. Sommeren var godt i gang, da vi startede, så vi havde travlt med at komme til Hornbæk og tage billeder af havnefesten, Kunst på molen og mange andre aktiviteter, der er synonymt med Hornbæk.

Den enkelte fotograf i gruppen havde frie hænder til at tage billeder - det eneste krav var, at man skal kunne forbinde Hornbæk med motivet. Vi havde et galleri på bloggen, hvor vi lagde billederne ind efter årstid for overskuelighedens skyld.
Vi bad fotograferne om at udvælge deres bedste fotografier, og ud af dem valgte Monica og Lars de billeder, der skulle vises på udstillingen.
Udstillingen blev sat op den 2. juli.

Formål:
Formålet er at tage billeder af forskellige aspekter af livet i Espergærde med henblik på en udstilling på Espergærde bibliotek i første halvår 2020.
Vi arbejder med disse temaer:
1. Indlæring
2. Arbejde
3. Byen og fritid

Efterår 2018 - forår 2020

Ib Haurum & Jørgen Nielsen

9

Aftalen med biblioteket blev indgået i efteråret 2018 og der har været forskellige overvejelser om, hvornår udstillingen skulle starte. Det har betydet, at aktiviteten i projektet har været ret svingende. De sidste billeder er taget i februar 2020.
Vi har delt os op, så vi indenfor de enkelte temaer har taget billeder af mange forskellige lokationer og aktiviteter, så vi kan få et så varieret indtryk af Espergærde som muligt.
Der er taget billeder på skoler, af fritidsaktiviteter, sportsaktiviteter, arbejdspladser i byen og forskellige områder af byen.
På projektgalleriet er der ca. 600 billeder, men deltagerne har ialt taget over 3.000 billeder.
Udstillingen er startet den 1. juli 2020 og hænger til udgangen af august.
Billederne er printet på store plancher 70 x 100 cm og derefter sat op på skumpap.
Der er talt 22 plancher med ialt ca. 150 billeder taget af 5 fotografer.

Formål:
At skildre livet i 8 havne fra Nivå til Gilleleje. Havnene er: Nivå Havn, Sletten Havn, Humlebæk Havn, Espergærde Havn, Snekkersten Havn, Helsingør Nordhavn, Hornbæk Havn og Gilleleje Havn

Februar – oktober 2021

Klaus Helmer, Monica Mahona og Lars Andreassen

15

Medlemmerne blev inddelt i 8 havnegrupper, og hver gruppe havde som opgave at tage billeder af havnen og livet på havnen i perioden.

En redaktionsgruppe har efterfølgende arbejdet på at redigere og layoute en bog, som vi forventer er færdig i foråret 2022.

Vil du arbejde tættere sammen med dine kollegaer?
Deltag i et spændende fotoprojekt!

1. november 2017 til 31. marts 2018

13

2018-08-09 til 2019-04-30

8

Udstillingen blev sat op den 2. juli.

Formål:
Vi arbejder med disse temaer:
1. Indlæring
2. Arbejde
3. Byen og fritid

Efterår 2018 - forår 2020

Ib Haurum & Jørgen Nielsen

9

Udstillingen er startet den 1. juli 2020 og hænger til udgangen af august.
Der er talt 22 plancher med ialt ca. 150 billeder taget af 5 fotografer.

Februar – oktober 2021

Klaus Helmer, Monica Mahona og Lars Andreassen

15

Kære besøger!

Hjemmesiden er desværre ikke tilgængeligt i denne oplysning i øjeblikket.

Vær så venlig og drej din tablet til landskab, eller skift til din bærbar, computer eller smartphone!

Mange tak!