Endelig var det tid for at få vores første fotokonkurrence i 2019 (FK 1/19) bedømt.

Dommeren var Alf Aagaard fra Herlev Fotoklub, som tog opgaven meget seriøst.

Han begyndte med bedømmelsen af papirbillederne (frit emne), hvor der blev indsendt 27 billeder af 14 medlemmer.
Billederne blev samtidigt vist på projektoren – så er det nemmere at se alle detaljer.
Dommeren sagde i starten, at det var hans personlig smag og nævnte, hvad der er vigtigt for ham: stemning – historie – komposition – skarphed
Og det giver sikkert god mening.

Vi er meget bevidst, at hver bedømmelse er efter dommerens personlig smag, selvom der er fælles kriterier, som øger chancen for, at et billede kommer højere op i placeringen.

Her vil vi gerne sige tillykke til de to vindere:
1. plads: Lisbeth Bech
2. plads: Kira Thielke
3. plads: Kira Thielke

Efter en kort pause fortsat dommeren med vores digitale billeder (emne: ”Aften/nat-billede”).
Det var spændende at lytte til dommerens kommentarer, og hvordan han ser billederne.
Vi fik også nogle gange anbefalinger af ham, fx med beskæringen eller lysne op / dæmpe lidt visse steder på billedet.
Der blev indsendt 34 billeder af 17 medlemmer.

Placeringerne blev:
1. plads: Monica Mahona
2. plads: Lars Andreassen
3. plads: Lisbeth Bech

Tillykke til alle, godt gjort!!!

Mange tak, Alf, for din flotte bedømmelse!!!

Her kan du se alle billeder fra bedømmelsen: