Sidste år startede vi et partnerskab med Helsingborgs Fotoklubb, hvor vi vil have fælles aktiviteter.
Vi blev bedt om at bedømme deres fotokonkurrence med emnet ”Landskab” (”Klubbtävling 4 2018 Tema Landskap”).
Og det gjorde vi selvfølgelig meget gerne.

Vi fik deres 73 billeder i slutningen af november, hvorefter vi lagte dem op på galleriet og bad vores medlemmer, at udpege deres bedste 20.
Der deltog ca. halvdelen af klubben.
Vores to dommere, Bodil og LarsA, gennemgik resultatet og kårede de bedste tre placeringer selv.

Så mødtes vi i dag om aftenen på Helsingør Station og sejlede med færgen mod Helsingborg, hvor vi blev afhentet og kørt til fotoklubbens klublokale.

Svenskerne bød os 6 velkommen, og kort derefter begyndte Bodil og Lars med deres præsentation.
Der blev vist placeringerne 20-11, og efter en kort pause fortsat de to med de bedste 10 pladser.
Vores to dommere lavede en rigtig god præsentation/bedømmelse, idet de henviste til komposition, skarphed, for-, mellem- og baggrunden og også den stemning, som billederne sætter en i.

Værterne var meget taknemlige for vores indsats – normalt bliver resultatet af deres bedømmelser nemlig ikke præsenteret personligt.
Måske kan vi overbevise dem, at ”vores” måde er bedre – man kan snakke med dommeren og spørge, når man ikke har forstået noget.

Til sidst viste Bodil og LarsA et par af deres bedste/yndlingsbilleder.

Så var klokken blevet mange, og vi blev kørt tilbage til færgen og sejlede hjem igen.
Det var en rigtig god oplevelse, mange tak!!!

Her kan du se alle billeder fra bedømmelsen:

og mere…