Vi var 3 i dag, som mødtes i ”Fredensborg Amts Motorklub” i Kejserdalen i nærheden af Humlebæk.
For Christian og Finn var det første gang at prøve at fotografere action med Motocross.
De fik nogle instruktioner med på vejen (fx slå billedstabilisering fra, optag kun i RAW, continous autofocus, prøv at følge med med kameraet osv.).
Vi fik nogle reflekterende jakker fra klubben, hvorefter det var muligt for os at bevæge os på hele banen (uden at forstyrre kørerne selvfølgelig). Det var helt fantastisk, så kunne vi skifte positionen undervejs.

Der blev skudt billeder af kørerne, mens de ventede på starten, starten selv, og selvfølgelig når de susede forbi eller hoppede over bakker – hver af os tog minimum 1.500 billeder.

Som sædvanlig skal de sorteres derhjemme – først der kan man jo rigtig se, om billederne blev gode eller ej.

Det var i hvert fald en rigtig god oplevelse for os – og vi ser frem til det næste løb!

” Det var min første gang på et motocross racerbane, og jeg elskede det! Efter at have taget en gul vest på kunne jeg gå hvor som helst på banen.
Hvilken støj – fantastisk! Fotos er desværre ikke så gode (komposition, skarphed) – men jeg kommer helt sikkert tilbage.”
(Christian)