Mens Danmark og foreningslivet har været lukket ned på grund af coronavirusset, har Fotoklubben Kronborg ikke ligget på den lade side med hensyn til at få vores medlemmer til at være aktive med kameraet.

Straks efter vi blev lukket ned, iværksatte bestyrelsen en minikonkurrence, hvor medlemmerne fik et emne, de skulle tage billeder af. Hvert medlem måtte indsende ét billede.

Konceptet var, at vinderen af konkurrencen fik til opgave at vælge det næste emne og finde en vinder af de indsendte billeder af det valgte emne.
Vinderen skulle ikke være alene om at vælge det bedste billede af det nye emne, men skulle finde et andet medlem at bedømme billederne sammen med.

1. konkurrence: “Dagens vejr”

Vinder: Birgit Olsen

“Billedet af Kronborg og Helsíngør by, taget fra Øresund, blev valgt, fordi det på overbevisende måde viser vejret, som det ofte tager sig ud i maj måned.
Flotte godtvejrs-skyer med et stænk af blå himmel.
Den lave horisont forstærker fokusset på skyerne.”

2. konkurrence: “Farveglæde”

Vinder: Lars Andreassen

“Det er et enkelt og rigtig godt komponeret billede i farver, der harmonerer fint.
De lidt mørkere baggrundsfarver giver biledet en flot dybde.”

3. konkurrence: “Detaljer”

Vinder: Lars Bjørn Andersen

“Teknisk perfekt – skarphed over hele bien, og de tre tæger, der sidder i nakken af den, fortæller en god historie.
Harmoniske farver og utrolig fine detaljer.”

4. konkurrence: “Helt ny”

Vinder: Dani Daniella Håkansson

“Her vises et billede med mennesker, der viser en helt ny start på en ny del af livet.
Her vises der også en stor glæde, og vi kan næsten gætte os til hvilken ændring der vil komme de næste dage, måneder og år.”

Konkurrencen, hvor ca. 12 medlemmer har deltaget pr. gang, holder stille hen over sommeren, og bestyrelsen tager derefter stilling til, om det er en konkurrence, der skal fortsætte til efteråret.