Vi startede med, at Ib orienterede om FIAP’s internationale klubkonkurrence, som vi planlægger at deltage i for anden gang.
For at give en fornemmelse af niveauet i konkurrencen, viste han billederne fra sidste års vinderklub.
Ligesom i tidligere år er der mange portrætter, billeder af dyr og et par landskaber. De er alle kraftigt redigerede med kraftige farver.
Ib opfordre til, at mange indleverer billeder til at deltage.

Derefter viste Walther et udvalg af sine billeder.
Der var flere forskellige genrer: landskabsbilleder, blomsterbilleder, makro og mere konstruerede billeder.
En meget flot portfolio.

Derefter gik vi over til aftenens program: Rediger et billede.
15 medlemmer havde afleveret hver et raw billede til øvelsen.
Hvert billede bliver så redigeret af 2 andre deltagere.
Vi ser først det uredigerede raw-billede, så fotografens egen redigering.
Derefter ser vi de øvrige 2 redigerede billeder.
Nogle billeder var stærkt udfordrende at redigere, mens andre var lidt nemmere at gå til.
Der blev vist stor kreativitet i redigeringen: spændende beskæringer, kreative flytninger af objekter, farvebehandling og kontrast.
Det er meget spændende for fotografen at se, hvad andre kan få ud af ens billede. Og det er spændende at få andres billeder at skulle forholde sig til og få noget interessant ud af.

Tak for en rigtig spændende aften.