Oprindelig var det planlagt, at vores bestyrelsesmedlem Monica skulle afholde et foredrag om Tanzania.
Desværre blev vi nødt til at flytte det – måske til efteråret; vi ser i hvert fald frem til hendes fortællinger og billeder.

Da vejret passede fint (altså for en april i 22 – 12 grader om aften og senere ned til 6) besluttede vi, at afholde en workshop med emnet ”Golden Hour i Gilleleje”.

Formanden Steen var tovholder, og lige før vores ca. 26 (!) deltagende medlemmer kom i gang, gav han nogle tips og fifs om, hvordan man bedst indfanger stemningen, når solen går ned:
– hvidbalance: væk fra AUTO og hen til Sollys
– brug stativet, hvis der fotograferes med længere lukkertid
– brug selvudløseren (fx til 2s), for at undgå rystelser, når man trykker på udløseren
– gem i RAW – så kan man nemmere efterbehandle
– find de gode steder, hvor man kan fornemme denne dejlige aftenstemning

Så gik vi i gang – nogle i små grupper, nogle alene for at ”scanne” området.
Vi begyndte jo kl 19.00, hvor solen stadig var oppe.
”Golden Hour” begyndte kl. 19.51.
Kl 20.44 var solen så forsvundet, fulgt af den ”Blue Hour”, som varede indtil kl 21.11.
Derefter blev det ret mørkt, og himlen skiftede farve til violet.

Mens vi gik rundt i ”byen”, mødtes vi med hinanden.
Et par medlemmer gik direkte over til stranden, for at øve sig lidt med langtidseksponering.
Det lykkedes ret godt.

Igen sjovt at se, hvor forskellige vi er – nogle fotograferede spejlinger, nogle stranden, havet og solnedgangen, nogle tog billeder af de andre (især Martin med sin flash) osv.
På vores galleri kan man godt se, hvordan medlemmerne har forholdt sig til emnet og området.

Det glædede bestyrelsen meget, at der deltog så mange.
Der var hele vejen rigtig god stemning – tak for en meget dejlig aften med jer!!!