I dag havde vi vores første “Medlemskvarter”.
Ideen er, at hvis nogle medlemmer vil gerne vise /fortælle om noget særligt, som er interessant for alle i klubben, så kan man tilmelde sig til det.
Klublokalet åbner derfor tidligere, så er der nok tid for det.
Med det planlagt emne begyndes lige som sædvanlig klokken 19:00.

I dette tilfald var det bestyrelsen selv – der var ønsket/ideen om at give medlemmerne muligheden at købe en t-shirt, sweater eller jakke med vores klublogo på.
Kira´s mand, som sælger disse produkter (og meget mere), var så venlig sammen med sin trykker, at vise os de forskellige muligheder.
Det var interessant og så vil bestyrelsen vurdere, hvad giver bedst mening for os.

Så var det tid til bedømmelsen af vores anden fotokonkurrence (FK 2/2019) i år.
Vi er jo indgået et tættere samarbejde med ”Helsingborgs Fotoklubb”.
For knap to måneder siden præsenterede vi vores bedømmelse af deres konkurrence (”Landskap”), nu var det på deres tur.
Der kom to svensker over øresundet til os og fremlagte deres vurdering.
Deres fotoklub består af næsten 100 medlemmer, og ca. halv delen bedømte vores billeder via deres Facebook-side.
Billedsekretæren præsenterede pladserne 20-10, mens de bedste 9 fik kommentarer af vores gæster.
Selv om det var på Svensk, forståede de fleste alligevel deres feedback.

Til emnet ”Vinter” blev der vindere:
1.og 2. plads: Lisbeth Bech
3. plads: Lars Andreassen + Monica Mahona
Tillykke!!!

Så fortsæt vi med ”Frit emne”, hvor der blev nævnt de følgende placeringer:
1. plads: Birgitte Jørgensen
2. Lisbeth Bech
3. Martin Schaffer
Vi ønsker også her hjertelig tillykke!!!

Til sidst viste dommeren Jörgen klubbens bedste billeder fra 2018.
Og igen blev vi nødt til at sige, at de fleste er rigtig god (og bedre end vores).
Der var en masse fotos af landskab, dyr og makro med – rigtig god.

Vi glæder os allerede nu for den fælles fototur til Sverige, hvor vi fælles med dem øver os i Makro-fotografering.
Vi vil i hvert fald sige ”Tusind tak” for jeres indsats!!

Her kan du se alle billeder fra bedømmelsen: