Corona-krisen ændrer i øjeblikket vores hverdagsliv ekstremt.
Det er godt, at klubbens bestyrelse havde besluttet at gennemføre den planlagte Minimaraton – dog under andre vilkår.

Det foregik selvfølgelig i overenstemmelse med regeringens retningslinjer.
Det betød, at vi ikke mødte fysisk til start, frokost og aflevering.
Det var dejligt at opleve, at så mange af vores medlemmer havde lyst til at udfordre sig selv på nye vilkår – 22 havde meldt sig.

Omkring kl. 10.00 modtog hver deltager de 6 emner via SMS fra vores formand Steen.
Så var der tid nok til at planlægge og tage billederne indtil omkring kl. 15.00, hvor resultatet skulle uploades til vores Dropbox.

Det var en ny måde at organisere vores Minimaraton på, og i forhold til den nuværende situation en rigtig god oplevelse for alle, som deltog.
I starten skal der jo tages et billede af sit deltagernummer – denne gang skulle vi selv sørge for at lave et nummer.
En god ide at man også kan vise sin kreativitet på denne måde.
Så der blev fotograferet fx husnumre, skærmbilleder eller man lavede tallet selv – de bedste ideer får denne gang ekstra point fra dommeren.

Emnerne var:
1. blad/blade
2. skævt
3. flydende
4. spejling
5. kurve/kurver
6. gråtoner

Der var mange muligheder for at fortolke emnerne på sin egen måde.

Der var stor kreativitet blandt medlemmerne i forhold til at få taget billederne og skabe sine egne udfordringer.
Nogle holdt sig indendørs i eget hjem, andre på matriklen og rigtig mange fandt sig en lokation, hvor de inden for en meget kort radius kunne tage billeder til alle 6 emner. Dejligt at se, hvordan udfordringen blev taget op.

Forfatteren oplevede denne dag som ret spændende, selvom man er helt alene og ikke kan være sammen med de andre.
På grund af hans sidste nye erfaringer, som opstod under gennemførelsen af nogle fotoopgaver (som vi tilbyder i klubben til alle medlemmer), var han mere bevidst om enkelthed og kompositionens betydning, og hvad han gerne vil udtrykke i virkeligheden, som genspejlede sig i billederne.

Selvom det selvfølgelig er dommeren, som har det sidste ord, skal man alligevel selv være tilfreds med sine billeder og have en god oplevelse.

Og det havde de andre også:

Dejlig konkurrence – hvor man blev udfordret på sin kreativitet.

Jeg troede jeg skulle i skoven eller i byen alt efter emnerne – men da jeg fik dem – så besluttede jeg at udfordringen skulle være rigtig I corona-ånden – og jeg tog alle inde i huset ? det var helt klar ikke planlagt fra start – men gav en nyt udfordring – ud over emnerne ?

Jeg håber vi kan være sammen om at diskutere vores forskellige udlægninger. Og måske kan vi bruge vores Facebook til at lave et gruppemøde via internettet.

Lisbeth

Det er sjovt – og MEGET inspirerende – at se, hvor mange, der har taget billederne “tæt på matriklen”.

Jeg har gjort nøjagtigt det samme. Fem af de seks billeder plus nummerbilledet er taget på min egen 100 m2 matrikkel. Et har jeg taget 110 meter væk.

Enormt anstrengende! ?

Niels K

Jeg havde irriterende nok utroligt svært ved at bestemme mig for hvor jeg skulle være.
Havde først tænk på Pindemosen, så skoven, men endte nede i byen.
Mødte Johnny, Claus, Birgitte og Kasper – og Johnny igen ?

Jeg syntes det sidste emne var svært, men måske fordi jeg huskede det som “gråt i gråt” i stedet for gråtoner, så det jagtede jeg i meget lang tid ?

Jeg glæder mig rigtig meget til at se foto fra jer kreative mennesker der blot blev hjemme, og fra Lars der tog alle sine billeder i skoven.

Det var dejligt, at vi holdt fast i at udføre vores Maraton trods Corona og mangel på det sociale samvær.
Nu ved vi, at vi sagtens kan være fælles om tingene hver for sig, og på stor afstand.
Glæder mig nu alligevel mest over at vi på et tidspunkt skal mødes rigtigt igen.

Monica

Jeg gik en tur i skoven, fandt en dejlig plet og tog et hav af billeder i en radius af 50 meter på 1½ time.

Tog hjem og valgte 6 billeder, hvilket tog næsten lige så lang tid som turen i skoven :-).

Det var en rigtig god dag, selvom det var lidt tamt at være helt alene.
Men så fik jeg tid til at nørde – og det er jo også en god ting.

Tak til alle, der havde lyst til at være med på en lidt alternativ minimaraton.
Glæder mig til at se jeres billeder.

Lars A

Efter 2,5 uges konstant arbejde med Corona, var det skønt at få lov til at koncentre sig om sit kamera, lys komposition, farver, skygger m.m.

Var så heldig, at min mand i dag ville lege med på klubbens opgaver.
Alle billeder blev taget i haven, hvor der skulle tænkes kreativt.
Tiden fløj af sted og glæden var stor.
Sikken måde at få ny energi på!

Tak for de skønne opgaver, som kom fra Steen.
Trods nogle dejlige timer savner jeg jer alle sammen.
Pas på jer selv og mange påske hilsner!

Dani