”Vi er i øjeblikket i gang med at gennemleve en historisk krise, som på mange måder sætter sine spor på vores hverdag lige nu, hvor vores sociale liv er blevet sat i stå.
På længere sigt, når vi er kommet over den umiddelbare trussel på vores sundhed, helbred og job, vil vi komme til at opleve mange eftervirkninger.
For mange er denne periode fyldt med bekymringer, men midt i dette vil det for nogle også betyde, at der er rum og tid til at få nye idéer eller at se med andre perspektiver på tilværelsen.
Vi mennesker er jo forunderlige.
Vi kommer heldigvis hurtigt videre og glemmer/fortrænger de prøvelser, vi har været udsat for.
Når vi om forhåbentlig ikke så længe kommer om på den anden side af denne coronavirus-krise, så kan vi måske ikke huske, hvordan det var at være sat i ” stuearrest”, og hvad der betød noget for os i en ny dagligdag indenfor de 4 vægge, som vi var nødt til at holde os indenfor.”

Disse fine og sande ord blev skrevet af vores klubmedlem Hanne – mange tak.

Fotoklubben Kronborg tager selvfølgelig også, lige som alle andre, regeringens anbefalinger seriøst, og har aflyst de kommende, planlagte aktiviteter – selv om en del ville have fundet sted undendørs.
Det er meget vigtig at alle hjælper til.

Så hvordan kan man opmuntre / motivere folk, som elsker at fotografere?
Vi er jo mest lukket inde og skal være forsigtige, når vi går ud – og selvfølgelig kun alene eller med vores samboende.

Vores fotoklub tilbyder fortsat sine medlemmer en række aktiviteter på distancen:

• Man kan udfordre sig selv med fotoopgaver.
    Det er en ny aktivitet i klubben, som vi begyndte i starten af dette år.
    Målet er, at kunne udvikle sig selv i den retning, man selv ønsker for at få endnu mere glæde af at fotografere.
  • Vi gennemfører forårets Minimaraton – men nu hver for sig fra den lokalitet, man nu er på.
  • Vi fortsætter med vores konkurrencer i foråret (men vi afleverer ingen papir-billeder).
  • Til forberedelse af vores helt nye medlemsgalleri er alle medlemmer i gang med at sortere deres bedste billeder efter forskellige kategorier.

Men der findes også andre muligheder for selv at arbejde med sin fotografering, som vi gerne vil anbefale:

• Lær dit kamera at kende; nu er det rigtige tidspunkt til at finde ud af, hvilke (måske skjulte) funktioner / muligheder, der er indbygget i dit kamera;
    kig på YouTube, eller læs manualen.
    (forfatteren eksempelvis vil nu endelig lære at forstå kameraets autofokusmuligheder og at konfigurere kameraet på en sådan måde, at man har det nemmere og kan styre sit kamera mere intuitivt)
  • Sorter dine billeder, sørg for at de endelig bliver gemt på et sikkert sted – fx se her!
  • lav endelig dit eget galleri / hjemmeside, eller opret en blog – fx se her eller her!
  • ryd op i dit fotogrej; bruger du stadig væk alt hvad du har? Eller giver det mere mening, hvis du sælger noget, så andre kan blive glade? – se her!
  • gennemfør nogle små fotoopgaver – fx se her eller her!
  • og så videre.

Du kan se, at der er mange muligheder, man kan bruge tiden på med vores passion!

Vi ønsker jer alle en god tid – trods besværlighederne!
Pas på jer selv og også på de andre!

Mens vi venter, her er et par af medlemmerne´s billeder som lige blev taget: