Oprindelig var det planlagt, at vi skulle have besøg af Una Streit og nyde hendes foredrag om ”Billede og lyd”.
Desværre blev hun syg, så vi måtte aflyse.
Vi håber at det bliver til noget i efteråret.
At lave ”Billede og lyd” er et lille projekt i klubben – efter Una´s foredrag er der planlagt, at der afholdes en workshop en senere lørdag, hvor vi kommer i gang med planlægning og start på denne spændende aktivitet.
Et par uger efter afholder vi en klubaften og præsenterer vores ”værker”.
Det bliver uden tvivl spændende.

Men hvad skal man så gøre på den aflyste aften?
Martin foreslog, at vi øver os med brug af flash – det har været et ønske hos flere medlemmer.
Formanden Steen godkendte det, og så inviterede vi vores medlemmer til aftenen via vores intern blog og via vores fb-gruppe.

Vi var alt i alt 8 – en meget lille gruppe.
Martin spurgte deltagerne, hvad deres ønsker var.
Der kom ret hurtigt emnet ”første og andet lukkergardin, syncspeed og highspeedsync” op.
Så viste Martin en lille video om disse emner.
Derefter lavede gruppen en øvelse – et billede med det første og et billede med den anden lukkergardin, mens Martin gik forbi med et tændt lys.
Så kunne man se forskellen før og efter.

En anden øvelse var, at slukke flashen, og indstille kameraet til normal belysning.
Derefter skruede vi 1 til 2 trin ned, og brugte flashen (hvis muligt med E-TTL); så kunne man godt se, at objektet var velbelyst, men baggrunde var mørkere.

Der blev også behandlet mange andre spørgsmål.
Der var heldigvis nok tid til det.
Til sidst sagde medlemmerne ”Mange tak for en meget lærerig aften, Martin”.