Før aftenens begyndelse indsamlede vores billedsekretær Lars A papirbillederne til vores første fotokonkurrence i år (”FK 1/24”) med emnet ”Skygger” (de digitale billeder med frit emne forgik jo via internettet).

I starten af klubaftenen selv præsenterede Lars A sin ide til at blive kreativ med sine billeder – med et fast emne.
Meningen er at øve sig i ”Hvordan visualiseres et begreb” (fx – træthed, glæde, ensomhed osv.).
Øvelsen er udenfor vores konkurrencer.
Den 25.4.24 vil alle medlemmer, som deltager, præsentere deres ”værker” digitalt.
Det bliver sikkert meget lærerig og spændende.

Derefter vistes alle 21. pladser fra vores sidste to fotokonkurrencer (FK 5/23 og FK 6/23) for at få feedback fra tilskuerne.
Det var planlagt at danne nogle små grupper, men da der var for få bærbars, viste Lars A billederne på lærredet, så alle kunne se billederne og afgive nogle konstruktive kommentarer.
Øvelsen lykkedes godt – fotograferne, som var med, fik gode tips og ideer.
Nogen gang kunne man jo godt følge dommernes bedømmelser og begrundelser, andre gange er det svært.

Alt i alt var det en god og igen lærerig aften!