I weekenden 30. april – 1. maj begav 15 medlemmer af Fotoklubben Kronborg og Region Nords actiongruppe sig ud på en spændende rejse.

Vi er blevet bedt om at fotodokumentere trænings- og konkurrenceforløbet, hvor der i regi af Nivå Bådelaug skal udvikles OL-atleter i windsurf.
Der er tale om en ny sportsgren i OL-regi, “IQ Foil windsurfing”, som skal være med i OL i Paris 2024 som demonstrationssport.

Aktiviteten er forankret i Elite- og Talentcenter Øst (ETØ), som er et samarbejde mellem Team Danmark, Dansk Sejlunion, Kongelig Dansk Yachtklub, Hellerup Sejlklub, Nivå Bådelaug samt Gentofte og Fredensborg kommuner.

Indvielsen af ETØ skete lørdag den 30. april af borgmestrene Michael Fenger og Thomas Lykke Pedersen fra de to kommuner, og de første sejladser foregik denne dag samt søndag den 1. maj.

Der var 60 tilmeldte surfere.
Desværre var der ikke meget vind, men der blev dog gennemført to sejladser begge dage.

Det var et utroligt veltilrettelagt arrangement, vi blev modtaget med åbne arme og stor velvillighed.
Det bliver spændende at deltage i de kommende sejladser og træninger, som jo vil strække sig over lang tid.