Endelig – Kronborgstafetten er tilbage!!!

Efter 3 års pause gik starten den 8. juni kl. 18, 2023.
Der var tilmeldt ca. 800 løbere til den 2 km lange rundbane omkring Kronborg.
Det var noget færre end de ca. 3.000 deltagere ved den sidste Stafet før corona pandemien lukkede begivenheden ned.
Til trods herfor var der høj stemning og store forventninger til løbet.

Vi var 8 fra fotoklubben der hentede en gul “official” vest.
Vesten gjorde at vi kunne komme lidt tættere på for godt ‘skudhold’.
Da vi jo er forskellige, skød vi også delvist forskellige billeder, det bidrager til spændende fortællinger om løbet og dets deltagere.

Vejret var flot med stærkt sollys, næsten ingen skyer, varmt, næsten ingen vind.

For os fotografer gav det gode vejr udfordringer; det hårde lys, hvor man f.eks. får en del af ansigtet enten udbleget eller for mørkt.
Fotograferer man mod lyset så gælder det, at dreje på EV op til +2, ellers er ansigterne for mørkt (selvom resten af billedet ville være veleksponeret).
Her kunne en flash have hjulpet – den skal huskes til næste år.

Men det var en god oplevelse og erfaring for os – det stærke, hårde lys viste hvor vigtig positionering som fotograf er.
Her til kommer positionering ift den baggrund der kommer på billedet.
Kedelig baggrund giver mindre spændende billeder.

Hver fotograf skød mere end 100 billeder (Svend Erik og Martin – typisk – over 1.200).
Eventet afsluttedes med fællesspisning til løberne.
Nogle af os gik til Madmarkedet og nød maden der.

Efter et par dage havde alle fotografer sorteret og redigeret deres bedste billeder, som blev lagt op i klubbens sky, og den kommunikationsansvarlige fra eventet fik et link.
Dejlig at kunne se nogle af sine egne udvalgte billeder på deres facebook-side (https://www.facebook.com/kronborgstafetten).
Løbsledelsen er meget glade for vores billeder – så glade at de allerede har indbudt os til at tage billeder næste år!
Tillykke til os for vel udført arbejde.

Mange tak for en rigtig god oplevelse!!!