I aften viste Svend Erik et 15-min langt klip fra videoen ”The Heart of the Photograph” af den canadiske fotograf David duChemin.
Videoklippet blev fulgt op af 15 minutters PowerPoint præsentation, hvor Svend Erik ved hjælp af billeder taget af klubmedlemmer, illustrerede en række pointer, som videoen havde fremhævet.
Formålet var at diskutere hvad der gør et billede godt, og hvorfor vi som fotografer tager de billeder, vi vælger at tage.
Diskussionen centrerede omkring de følelser og bevæggrunde man har for at tager de enkelte billeder.

Den fulde video og Svend Eriks PowerPoint-præsentation findes i vores intern medlemszone.

Videopræsentationen og diskussionen blev fulgt op af en diskussion af billeder taget på den forgangne weekends fototur til Helsingør by, hvor der blev arbejdet igen med forskellige benspænd.

De 18 deltagere blev inddelt i grupper á 3-4 personer, der diskuterede billederne indenfor den enkelte benspænd.
Arrangementet blev rost af flere deltagere, og så kompletterede det videoen gennem den diskussion af følelser og idé bag det enkelte billede.
Flere deltagere fremhævede dette.

Det var en meget fin aften, med gode diskussioner af billeder og de følelsesmæssige aspekter bag fotografering.
(Svend Erik)