Otte medlemmer af klubben havde igennem mange måneder, planlagt og glædet sig til at besøge Ribe.
I Ribe og langs den danske vestkyst kan man opleve naturfænomenet ”Sort sol”, som er stære som flyver i formationer inden de søger ly for natten i rørskove.

Det var lige netop det vi var på jagt efter. Søndag morgen d. 9-10-22 tog vi i tre biler til Ribe, her havde vi booket 2 hytter, en til pigerne og en til drengene.

Da vi ankom pakkede vi hurtigt ud, og tog os så en kop kaffe/the i solen.
Efter vi havde handlet så var det, direkte mod Tulipanvej, for netop på Tulipanvej havde vi fundet vores helt eget sted til at ”putte stærene i seng”.
Her var udsigten formidabel, med Ribe domkirke i baggrunden.

Det var nu spændenede om de kom til vores plet.
Vi sad i ca en time og ventede, pludselig begyndte de at komme, først i små flokke, for derefter at vælte ind over os som en tsunami.
Lige så pludseligt som de kom, lige så pludseligt var de ”væk”, nede i rørskoven.
Derefter var det hjem og spise aftens mad.
Hanne havde lavet den dejligste mørbrad gryde, den lå godt i maven.

Den næste dag tog vi til vadehavet, hvor vi kikkede med lange øjne mod tidevandsøen Mandø, ingen havde dog lyst til at risikere tidevandets komme, derfor nøjes vi med at kikke.

Da vi kom hjem til vores hytter mandag aften, var det meningen at vi skulle ud til vores stære igen, men pigerne var trætte og blev hjemme.
Drengene derimod, tog ud og spejdede efter stærene igen.

Tirsdag var hjemrejse dag.
Efter vi havde været ude og se stærene flyve, var det hjem til hytte og spise morgenmad og friske boller som Kira bagte hver morgen.
Derefter oprydning som tog os 3 kvarter.
Sidste udflugt var Ribe, her drak vi kaffe, fotograferede og spiste frokost, så var det hjem mod Helsingør.

(Kira)