I aften var der bedømmelse af RNF digital. Oprindeligt skulle vores klub have været vært for arrangementet, men på grund af corona restriktionerne blev det lavet om til en onlinebedømmelse, hvor KFAK tilbød at afholde arrangementet.

12 af vores medlemmer deltog med 24 billeder. I alt var der indleveret 146 billeder til konkurrencen.

8 af de deltagende var samlet i Vognporten, hvor vi i fællesskab så bedømmelsen online.

Vi fik et meget flot resultat.
Først og fremmest fik Lars Andreassen en rigtig flot 3. plads.
Et meget stort tillykke til ham!!!

Desuden fik vi alt i alt 7 billeder antaget:
Dani Håkansson
Kasper Zeij
Niels Majgaard
Lars Littré
Monica Mahona med 2 billeder, hvoraf det ene med dommerdiplom
Lars Andreassen, som også fik et dommerdiplom
Også et stort tillykke til dem!!!
Så samlet set en rigtig god aften for vores klub.

Dommeren var en god kending af os – Per Valentin, formand for SDF.
Han lavede en meget grundig gennemgang af de 40 bedste billeder – det er de antagne billeder.
Blandt disse 40 rangordnes de 10 bedste.
Han havde tre hovedbudskaber til redigering af billederne:
1. Vær opmærksom på at beskære billedet, så det væsentligste element i billedet fremhæves
2. Rediger enkeltområder i billedet, ikke kun hele billedfladen
3. Ved konvertering til sort/hvid vær opmærksom på at sort skal være sort og hvidt skal være hvidt. Han syntes, at der var for mange s/h billeder, som var for blege.

Det var rigtig hyggeligt at være sammen om at se bedømmelsen – så kunne vi også diskutere dommerens vurderinger.