Så blev det dagen mange havde ventet på, nemlig dagen hvor vi sammen skulle se resultatet af vores “Rediger et billede”.

Der kom også to helt nye interessenter som vi glæder os meget til at lære bedre at kende.
De er begge ny tilflyttere til Helsingør, og glæder sig til at være aktive sammen med andre fotoentusiaster, til at lære mere om at bruge kameraet, og endelig til at få nogle spændende udfordringer.
Og så er de jo kommet til det rette sted.
Vi byder jer i hvert fald hjertelig velkommen begge to.

Efter masser af hyggesnak medlemmerne imellem, kom vi til aftenens emne.
Ole Nicolaisen styrede maskineriet, og gjorde det godt, og Ib Haurum havde helt styr på laser pegepinden.

Vi startede med at få vist RAW filen på det billede der skulle redigeres.
Derefter fik vi vist de to bud fra de medlemmer der havde redigeret, og endelig fik vi fotografens eget bud på en redigering.

Nogle af medlemmerne havde været meget grundige med at skrive ned nøjagtigt, hvad de havde gjort ved billederne.
Andre (jeg selv inc.) kunne ikke huske alt, hvad der var rykket og trukket i.

Der blev kommenteret, givet forslag og beundret og alle var enige om, at det var en rigtig god øvelse, som vi helt sikkert skal have på pogrammet igen.

Vi var også meget enige i, at det var godt, at billederne blev redigeret af to forskellige medlemmer udover fotografen selv.

Det var sjovt at se hvordan nogle af billederne var redigeret næsten identiske, og andre igen, blev helt forskellige fra det oprindelige billede.
Vi fik ideer til nye måder at se tingene på, og vi var enige om, at en workshop eller gerne flere hvor vi får tips og ideer til redigering, er meget velkommen.

Og så er det jo meget heldigt, at der i nærmeste fremtid, kommer en workshop (hold øje med bloggen) omkring redigering i de forskellige programmer. Lightroom, Photoshop, Affinity, og hvad de ellers hedder alle sammen.

Tak for en rigtig god og konstruktiv aften til deltagerne.

Her kan du se alle billeder fra klubaftenen: