I dag skulle vi lege og afprøve et meget spændende emne: røg-fotografering.
LarsA, som er klubbens mest avancerede i dette emne, var så venlig at være tovholder denne aften.

Først viste han et par billeder og fortalte, hvordan de var lavet.
Derefter viste han os de to stationer, han havde allerede installeret (stort sort baggrund, 2 LED-lamper og 2 skåle med fine røg-dimser fra Asia-shoppen).

Det blev anbefalet at vi skulle starte med ISO 400, blænde 4.0 og en lukkertid på 1/125s, og helst med kameraet på stativet.
Og vi skulle skyde så mange billeder som muligt, fordi røgen forandrer sin form ret hurtigt.

Så begyndte vi at skyde løs.
Det var sjovt at se, at nogle medlemmer sad meget tæt på, mens andre havde brug for mere afstand pga. deres større tele-objektiver.

Utroligt, hvilke helt forskellige ”figurer” og former man kunne se (og har forhåbentligt fastholdt…).

Efter et stykke tid blev vi nødt til at åbne vinduerne – det lugtede simpelthen alt for meget af alle mulige krydderier.

Det var nok efter 40 minutter, og alle havde masser af skud i kassen.

LarsA viste til sidst, hvordan man bedst redigerer sine røg-fotos.

Så sagde vi ”Mange tak for aftenen”, og vi gik tilfredse hjem med en god oplevelse og masser af billeder.

Her kan du se alle billeder fra workshoppen: