8 fotografer – Jørgen, Hanne, Birgit, Bodil, Monica, Marianne L., Klaus og Lars – kørte i to biler tidlig lørdag morgen om bord på den grønne forbindelse i Helsingør med kurs mod Helsingborg.
Vi skulle mødes med vores fotovenner i Helsingborg Fotoklub foran deres klubhus kl. 10, og straks derefter gik turen til Räfshalen for at fotografere makro.

Räfshalen er et frodigt område, hvor der er gode muligheder for at skyde makro. Desværre var der ikke særlig mange blomster – måske på grund af kulde og fugt -, og insekterne mente ikke, at vejret var noget for dem.
Det var derfor svært at finde de flotte motiver, men der er da blevet nogle rigtig gode billeder, der kan ses på galleriet.singør ved 3-tiden med en oplevelse og hundredvis af billeder rigere.

Svenskerne havde en plan B, når nu Plan A ikke var så vellykket.
Efter en times tid med blomster og insekter, drog karavanen til Söderåsens Nationalpark, Nordens største naturskov, der er et område med rindende vand i en næsten uberørt natur.
Man kan godt kan få nogle gode skud med vandet, der risler ned af dalen – især med et ND-filter.

Vi returnerede mod Helsingør ved 3-tiden med en oplevelse og hundredvis af billeder rigere.

Her kan du se alle billeder fra turen: