Den årligt tilbagevendende store event er Kronborgløbet – og denne gang med endnu flere løbere end sidste år!
Der var stor opbakning fra vores medlemmer – vi var 8 fotografer (Niels, HenrikF, LarsA, Bjarne, Stephan, Monica, Kinne og Martin) som tog masser af billeder.

Vejret var ok (det regnede ikke), og solen kom lidt frem senere.

Vi mødtes klokken 16:45 for at få t-shirts og fotoklubbens bånd.
Et kvarter senere blev eventen åbnet, og alle løberne kom og hentede deres startnumre og depecher.
Så delte vi os op, og hver fotograf fandt sin bedste placering.
Efter ca. en halv time var der mulighed for, at løberne kunne varme op under instruktion af en meget bevægelig danser/instruktør.
Det var meget sjovt at se, hvordan tilskuerne reagerede på hans øvelser, og det var en rigtig god mulighed for at tage fede billeder.

Klokken 18.00 satte sig både løberne og de gående i gang ved Kronborg og havnen.
Vi skød mange, mange billeder af dem – nogle vinkede da de kom forbi os, nogle var bare i deres ”tunnel”.
Det er selvfølgelig en stor udfordring at sørge for en næsten perfekt komposition (altså imod personen, med lys bagfra, fin baggrund, måske også med tilskuerne og deres reaktioner…).

Selvom en del af vores fotografer ikke havde så meget erfaring med at fotografere en event, så lykkedes det for alle at få skudt gode billeder.
Og så lærer man jo meget – fx ”Nå – det er jo fedt at ændre perspektivet!”, ”Hvilket lukkertid er bedst?”, ”Skal jeg slå min elektroniske lukker fra?” osv..

Efter halvanden time var løbet slut og vinderne blev kåret på scenen.
Så var der fælles spisning i Hal 14, hvor der jo er en mega stor video-væg.
Arrangøren havde bedt os om at vise et par af vores billeder der, hvad vi selvfølgelig gerne gjorde.

Det blev taget rigtig godt imod af deltagerne og det er meget spændende, at man kan vise nogle af sine billeder til så stor en forsamling.
Vi glædede os i hvert fald af det.

Klokken 22:00 var det slut og vi sagde trætte men lykkelige ”Mange tak for i dag”!

Her kan du se alle billeder fra stafetten: