I aften var der bedømmelse af vores 3. fotokonkurrence i år (FK 3/19).
Denne gang skete det på en særlig måde – til bedømmelsen af vores serier i papir med frit emne havde vi inviteret Jacob Dreshøj.
Og til vores digitale billeder med emnet ”Street” var Jan Bisbjerg så venlig at være dommer, selvom han ikke var til stede.

Jacob begyndte med sin bedømmelse, hvor han stillede en serie op på vores tavle (hvor vi i øvrigt har købt 3 nye lamper, som giver et fint lys på billederne), og parallelt viste billedsekretæren Lars A dem via projektoren.
Jacobs måde at evaluere billederne er meget god – han ser på forskellige parametre, fx på formatet (hvis alle billeder af en serie er fx taget i landskabs-format, så skulle de også være lavet i den samme fysisk størrelse), på historien, på rækkefølgen, ideen og på titlen.
Hvis der var nogle farvestik imod den digitale udgave, så holder han sig til den digitale (som vi synes er meget fint – det er nogen gange rigtig svært at få de ønskede farver / farvetoner på printeren…).
Med hans meget rolige og nemt forståelige måde, kom han frem til klubbens bedste:
3. plads: Lisbeth Bech med ”Affaldsfødekæden”
2. plads: Ib Haurum med ”Faldende Tulipan” og
1. plads: Lars Andreassen med ”Røgfane”
Hjertelig tillykke!!!

Så holdt vi en lille pause, og derefter fortsatte Lars A med bedømmelsen af de digitale billeder med emnet ”Street”.
Dommeren Jan Bisbjerg, som vi havde for tre måneder siden hos os med sit foredrag ”Streetfotografering”, var som sædvanlig ude i verden, men havde taget sig tid til at bedømme vores billeder.
Han sendte os sin vurdering af alle indsendte billeder og han havde lavet en video, hvor han præsenterede de bedste 10 billeder samt mange kommentarer, som er meget værdifulde for os!
Maaange tak, Jan!

Det bedste tre fotografer blev:
3. Hanne Jørgensen med ”På vej”
2. Martin Schaffer med ”Meget tæt på” og
1. Bodil Hvalsø med ”Langs søerne”
Tillykke med jer, godt gjort!!!

Vi siger igen ”Mange tak” til de to meget kompetente og dygtige dommere.
Og det var også fint, at vores nye medlem Lillian kom forbi og mødtes med os.
Velkommen!
Tak for en meget fin bedømmelses-aften!

Her kan du se alle billeder fra bedømmelsen: