Mandag den 25. november var vi værter for bedømmelsen af RNFoto digital konkurrence, som foregik dengang i Espergærde Bibliotek.
Det var nyt for os at benytte biblioteket, som har en meget fin, stor foredragssal, hvor der er plads til ca. 100 siddende deltagere.

Og det viste sig så, at det var et meget fint sted til den slags arrangementer (tidligere har vi afholdt disse bedømmelser i kulturværftet, men her i biblioteket har vi den fordel, at vi kan servere kaffe og kage samt øl og vand til fornuftige priser).
Der var flere, der havde meldt sig til at bage kager, så der var rigeligt af dem. Tak til Bodil, Hanne, Steens kone og Lars’s kone.

Når man er vært for en RNFoto bedømmelse har man ansvaret for at skaffe en dommer.
Aftenens dommer var Lisbeth Johansen, som vi havde besøg af i klubben den 29. august.

Lisbeth startede med at gennemgå de 40 billeder ud af 227, som var blevet antaget, hvor hun havde gode og fyldige kommentarer til de fleste af billederne, og så blev der afsluttet med de 10 bedste (placeringer 10-1).

Vi fik et meget fornemt resultat i konkurrencen.
1. pladsen gik til Lars Andreassen – et kæmpe tillykke til ham for dette flotte resultat.
Og på en 4. plads kom Monica Mahona – også et stort tillykke til hende.
Derudover fik vi 6 billeder antaget, dvs. at de placerede sig i top 40:
Klaus Helmer, Niels Krarup Jessen, Ib Haurum, Lars Andreassen, Kasper Zelj og Lars Littré.
Tillykke til alle for det fine resultat!!!

Fra vores klub deltog 15 medlemmer med i alt 30 billeder.
Det var dejligt med så stor tilslutning.
Vi håber selvfølgelig, at det gode resultat animerer til, at mange deltager i disse konkurrencer – også når det er papirbilleder.
Det er spændende at få sine billeder bedømt i en større sammenhæng end til vores interne klubkonkurrencer.

Her kan du se alle billeder fra bedømmelsen:

[justified_image_grid preset=2 thumbs_spacing=5 row_height=150 lightbox=colorbox mobile_lightbox=photoswipemobile_caption=off lightbox_max_size=et-pb-portfolio-image-single max_rows=1 ng_gallery=118]