Årets sidste konkurrence skulle bedømmes i aften, og vi havde inviteret Rune Bjerre fra Halsnæs Fotoklub til at bedømme vores indleverede billeder til FK 6/19.

Rune startede med at vise nogle af sine billeder for at vise, hvilken fotograf, han er; hovedsageligt landskabsbilleder – meget flotte.
Rune er en meget dygtig dommer.
Han har en meget god fornemmelse for, hvad fotografen vil fortælle og gjorde os flere gange opmærksom på de forskellige detaljer, farvekombinationer, udtryk, linjer og skygger i billederne.
Det er som altid meget indlysende (når man får det forklaret).

Det var dejligt at konstatere, at rigtig mange medlemmer havde afleveret billeder denne gang: 18-22 fotografer sendte deres bedste bud til emnerne “Cirkel/cirkler” (36) og frit emne (43).
Det var interessant, at andelen af sort/hvid billeder var omkring 20% – og af de bedste 3 placeringer for hvert emne var der i alt 5 sort/hvide (men det undrer jo ikke referenten – sort/hvid rules…).

De bedste pladser til emnet cirkel/cirkler:
1. Ib Haurum
2. Niels Majgaard
3. Kira Thielke

Og til frit emne blev det:
1. Niels Majgaard
2. Lars Andreassen
3. Niels Majgaard

Formanden fortælte lidt om vores mulige nye klublokale, men der kommer først en officiel meddelelse efter den 3. december.

Vi siger mange tak til Rune for hans store indsats – det var meget interessant og også sjovt.
Det var en meget spændende aften.

Her kan du se alle billeder fra bedømmelsen: