I aften kunne Lars A præsentere resultatet af sidste års fotoprojekt: Havneliv – fra Nivå til Gilleleje.
Det er blevet til en flot fotobog på knap 100 sider.
Lars, Monica og Klaus har som projektgruppe redigeret den fine bog – og iøvrigt holdt styr på projektet henover 2021.
Tak til dem for deres store indsats – og til os alle med det gode resultat.

Aftenens program var en øvelse, hvor tre medlemmer optræder som dommere. Hver har fået udleveret tre digitale billeder fra nogle af medlemmerne og skal bedømme og vurdere de tre billeder.

Det var Lena, Hanne og Martin, som havde taget hvervet på sig.
Lars A fremlagde Martins bedømmelse, da han havde fået forfald.
Det var tre rigtig gode bedømmelser, som på hver sin måde kom godt rundt i billederne: Det subjektive indtryk, historien i billedet, teknisk kvalitet mv.
Det er en meget nyttig øvelse, som er med til at skærpe vores blik på egne billeder.
Tak til alle tre for indsatsen.

Efter en pause fortsatte vi med billedbedømmelse.
Vi delte os op i 4 grupper, som fik udleveret 5-6 papirbilleder, som gruppen skulle gennemgå og bedømme.
Det giver anledning til gode og interessante diskussioner.

Desuden bliver det også tydeligt, at der selvfølgelig er forskellige vurderinger af et billede – i bund og grund er det jo subjektivt, hvordan man synes om et billede, selvom man kan bruge forskellige hjælperegler og -skabeloner til at nå frem til et resultat.
Grupperne fremlagde til sidst de tre bedst vurderede billeder.
Det var både sjovt og lærerigt.

Tak for en fin aften.