“Enkeltstående/liggende træ” var emnet for vores 3. interne fotokonkurrence (FK 3/23).
Den bad vi Rune Bjerre fra Halsnæs Fotoklub om at bedømme.

Rune begyndte med hovedemnet “Enkeltstående/liggende træ”, der var afleveret som papirbilleder.
De 26 afleverede billeder blev præsenteret på et staffeli for de 15 medlemmer.
Rune lagte meget vægt på komposition og udførelsen af billedet, ikke om det drejede sig om en historie. Han præsenterede vores 26 afleverede billeder fra plads 20 til 1 med gode kommentarer og anbefalinger, og derefter viste han kort de øvrige 6 billeder (plads 21).

De første 3 pladser fik:
1. plads: Walther Risom
2. plads: Monica Mahona
3. plads: Lars Andreassen

Efter pausen fortsat vi med de 30 afleverede digitale billeder med ”frit emne – Serier”.
Her var det for Rune meget afgørende, om serierne fortæller en historie og hænger sammen.
Desuden var det vigtigt for ham, om forløbet (altså start, mellemdel og afslutning) passede sammen.
Det giver jo meget god mening.
Han mente, at vi var ret godt og dygtigt med vores serier! Tak!

De første 3 pladser fik:
1. plads: Martin Schaffer
2. plads: Martin Schaffer
3. plads: Lena Olesen

Tillykke til alle 5 vindere!!!
Og tak til Rune for din solide bedømmelse!
Du bliver sikkert inviteret igen!