For 3 uger siden måtte vi desvære aflyse den planlagte workshop ”Stilleben & Makro”, da varmeanlægget var gået i stykker , men i dag lykkedes det!

Der kom ca. 20 begejstrede medlemmer, vel udstyret med kamera, objektiver, flash, stativ, bærbar og nogle rekvisiter.
Heldigvis er lokalet ret stort, så vi stillede flere borde op, hvor folk efterhånden fik sig ”udbredt” med diverse opstillinger og kompositioner.

Christian havde taget sine reflektorer, flashlamper og masser af rekvisitter med for at vise og hjælpe med ”Stilleben”.
Walther, som jo er en stor makro-nørd, havde også taget sine redskaber med (en opsætning, hvor man kan lægge små ting på et bestemt sted, og efter at man har monteret kameraet på en slæde, så kan man dreje på et lille hjul, og kameraet kommer langsomt tættere til objektet; det anden opstilling handlede om ”Stilleben”, hvor han demonstrerede det for nylig købte ringlys).
Og Kira havde boksen med, hvor man kan tage fx produktfotos uden skygger.
Spændende.

Et par medlemmer gik bare rundt mellem de forskellige borde, lyttede og blev (forhåbentlig) inspireret.

Vi startede kl 19 og stoppede med fotograferingen lige efter kl 20.00, hvorefter medlemmer fik tid til at kunne sortere og evt. småredigere deres bedste skud.
Kl 20.30 begyndte vi at fremvise vores bedste par billeder.
Det var interessant at se, hvor forskellige vi dog er – især her med henblik på komposition og objekter.

Det var i hvert fald en meget spændende aften.
Problemet var bare, at der ikke var nok tid til at kunne fordybe sig ind i emnerne.
Men i hvert fald en god start!

Vi siger ”mange tak” for deltagelsen!!!