Oprindeligt var det planlagt, at vi skulle høre et foredrag om ”Stilleben”, som er det faste emne til vores kommende fotokonkurrence (FK 5/19).
Desværre kunne vi ikke finde en foredragsholder til emnet.
Men så sprang Ib heldigvis til (det er altid så godt, når vores klubmedlemmer tager initiativet) og viste forskellige billeder, som fx malere og fotografer i hele verden, har lavet indenfor dette spændende emne.
Ib viste os eksempler på de forskellige typer af kompositioner, emner på billederne, og de mange muligheder, som findes.
Meget spændende.
Det kræver i hvert fald en ordentlig portion kreativitet at lave et interessant billede, som adskiller sig fra de andre.
Så bliver man allerede nu nysgerrig efter, hvordan vores medlemmer vil løse opgaven.

Derefter fortalte / viste Valdemar et par af sine billeder, hvor han viste os, hvordan forskellige programmer (fx Affinity, Photoshop,Aurora og Zerene Stacker) kan behandle billeder i focusstacking, så vi kunne se, hvilke der egner sig til behandling af denne slags billeder og hvilke ikke.

Efter en kort pause fortsatte vi med at vise vores billeder, som var et stort ønske fra sidste klubaften.
Det gjorde vi selvfølgelig meget gerne.

Hold da op, der var nogle rigtig gode billeder med.
Her er nogle eksempler:

• vores nye medlem, Johnny eksempelvis, viste rigtig fine aften/nat billeder, og også med aftenstemning ved stranden; rigtig flot!
  • så fortsatte Kinne med at vise sine billeder af særlige og visne/tørrede blomster i meget simpele opstillinger, men meget smukt og fascinerende
  • Monica er jo vores nørd med kunstfotografi – det er så dejligt at se hver gang hun viser billeder, at der sker store fremskridt – man bliver rigtig eftertænksom når man betragter billederne i dybden
  • Niels Jessen, vores nye/gamle medlem, viste den fotobog, han har lavet som en portfolio af sine billeder – spændende
  • Niels Maigaard viste mange flotte portrætbilleder
  • og Ib viste sine første forsøg med ICM (Intentional Camera Movement), hvor man kan lave nogle helt anderledes fotos – spændende

Så sagde vi til sidst ”Tak for i aften”.

Her kan du se alle billeder fra klubaftenen: