Så var det en klubaften, hvor vi lavede forskellige ting:
i starten var der mulighed for at aflevere papir-billeder til vores første fotokonkurrence i år, hvor emnerne var “frit emne” i papir og “Aften/natbillede” i digital (man kunne aflevere 2 til hvert emne).
Desuden indsamlede Ib vores billeder til RegionNord Foto – konkurrence “Papir 2”.
Billederne blev derefter sat op på vores store tavle, så alle fik mulighed for at se, hvad de andre har afleveret.
Min personligt indtryk er, at kvaliteten af vores billeder er blevet betydeligt bedre end for 2 år siden.
Men lad os se, hvad dommeren siger (bedømmelsen er den 21.02.2019).

Derefter orienterede Lisbeth og Martin om praktiske forhold til den kommende store portræt-workshop, som foregår om lørdagen i Det Gamle Teater i Helsingør.
Det er et meget fint sted, og det bliver sikkert et af årets “Highlights”.

Til sidst mindede OleN os om at aflevere billeder (i RAW og jpg) til vores øvelse “Rediger et billede” – resultaterne bliver jo vist om to uger.

Så kom vi i gang med aftenens egentligt emne: “Teknikaften”.
Målet var, at vores medlemmer satter sig sammen i grupper (delt op efter deres kamera fabrikat), for at udveksle erfaringer, hjælpe hinanden og snakke fælles om forskellige problemer.
Det lykkedes faktisk rigtig godt!
Der blev også talt om fil-lagring (fx med ekstern harddisk, netværks-harddisk eller cloud-tjeneste som f.eks. Jottacloud, Dropbox eller GoogleDrive), rensning af sensoren (bestyrelsen overvejer at købe nogle SWAB-sets), Back-Button-Autofocus, RAW/jpg, funktionsknapper, valg af objektiv til forskellige formål osv.

Det var en rigtig god konstruktiv fælles snak, hvor især vores nyere medlemmer kunne tage mange værdifulde informationer med hjem.

Tak for en meget lærerig aften!

Her kan du se alle billeder fra klubaftenen: