Jeg har fotograferet siden 2008, hvor jeg fik mit første Olympus DSL-kamera. På det tidspunkt var jeg fuldstændig forudsætningsløs og fotograferede kun på autoprogram. Kameraet blev desværre stjålet, så jeg investerede i 2011 i et Canon 550 D. I 2016, da jeg fik meget mere tid, besluttede jeg at gøre noget alvorligt ved at lære kameraet at kende, så jeg deltog i en uges højskoleophold på Vrå højskole, og det blev et vendepunkt for mig. Jeg har stadig rigtig, rigtig meget at lære. Jeg har i juni 2020 investeret i et Canon EOS R og jeg glæder mig til at blive fortrolig med de mange nye faciliteter.

I 2017 deltog jeg i et sommerkursus med kunstfotograf Nicolai Howalt. Jeg var rimelig fejlplaceret eftersom de øvrige deltagere enten var faglærte fotografer eller billedkunstnere. Selvom jeg overhovedet ikke har ambitioner og evner til at blive kunstfotograf, så fik jeg alligevel øjnene op for de mange muligheder, der ligger i at fortælle historier gennem det fotografiske udtryk. Jeg kan godt lide at tage billeder, der vækker følelser og som sætter tanker i gang – det behøver ikke at være “pænt”. Jeg er helt klar på at en del af mine billeder ikke falder i andres smag, men så længe jeg selv får noget ud af det, så fortsætter jeg ufortrødent 🙂

Jeg sætter umådelig stor pris på at være medlem af fotoklubben. Det er dejligt at møde ligesindede med samme interesse, og jeg synes at både bestyrelse og øvrige medlemmer gør deres yderste for at skabe en god stemning med fokus på læring og fælles oplevelser. Så tusinde tak for det !