Denne aften nød vi igen et foredrag – vores medlem Svend Erik fortalte om sin rejse til New Zealand.

I starten viste han, hvordan han kom ned til ”Down Under” og hvilke landsdele han besøgte.
Der kom mange gode billeder, som genskabte et styk af livet bag ækvator.
Spændende.

Svend Erik besøgte først en gammel kammerat i Brisbane, Australien, som er en moderne og meget smuk by.
Den virker meget pæn og ren, som byder en rigtig velkommen.

Derefter gik turen videre til Sydøen i New Zealand.
Hovedbyen, Christchurch, blev næsten helt ødelagt ved jordskælvet i 2011.
En måde at genopbygge byens ‘vibe’ på, har været gennem street art.
Byen er på Lonely Planet’s liste over byer med interessante vægmalerier og kunst.
Svend Erik´s toure på landet (Vest… og Øst…), som han foretog med bilen, var meget spændende at se.
Naturen er jo meget fascinerende med sine bjerger og søer – helt sikkert værd et besøg!

Heldigvis blev vi ikke overvældet med for mange billeder – men dem som vi fik vist, var godt valgt ud (af sine over 10.000…).
Mange tak for foredraget, Svend Erik!!!

Efter pausen kom vi til præsentationen af ”Årets fotograf 2023”, hvor der blev vist de bedste 10 placeringer.
Klubbens bedste fotografer i år blev:
1. plads med 277 point: Lisbeth
2. plads med 276 point: Lars A
3. plads med 247 point: Monica

Hjertelig tillykke til jer!!!
Der bliver uddelt diplomer og nogle penge til dem på den næste klubaften personligt.

Så har vi bare en klubaften tilbage i næste uge, og så er 2023 gået!!!
Pyha, tiden går hurtigt!!!