Så er 2023 gået.
Et år, som var følelsesmæssigt op og ned.

I Marts mistede vi vores sekretær Ib, og i August mistede vi Walther, som bare var 2 år i klubben.
Vi savner begge stadig væk meget.
Hm.

Vi nød alt i alt 8 foredrage, hvorfra 3 var fra vores klubmedlemmer.
De var alle sammen meget spændende og inspirerende – Natur, Fugle, Arkitektur, Street, Portfolio og Presse.

16 workshops afholdt vi – stor deltagelse i portrætfotografering, redigering og bedømmelse.
Især i disse 3 forskellige emner ville vi jo blive bedre.
Torben Overgaard var så venlig og afholde 2 weekender med Photoshop, som var rigtig god besøgt.
Agendaen var lang og vi nåede kun halvdelen – men vi fortsætter i 2024 igen.

Mht til portrætfotografering var der et rigtigt godt samarbejde med ”Hammermøllens Teatergruppe” – tusind tak for det igen.
Det var så flot at de stillede op som modeller og fulgte vores ønsker, fx med forskellige udtryk og kropsholdning.

Vi afholdt som sædvanlig vores 6 klubinterne konkurrencer, som blev bedømt af 6 gode dommere.
”Årets fotograf 2023” blev Lisbeth – stor tillykke til dig igen!!!

Efter vi havde været på et par fototure, så afholdes der en aften, hvor vi kigger fælles på nogle af vores billeder.
For flere år siden kiggede vi på alle billeder (som var nogen gange kedelig), men bestyrelsen og nogle af vores medlemmer kom med rigtig gode forslag til at gøre det mere spændende.
I dag gør vi det enten i gruppearbejder og præsenterer resultaterne, eller der bliver bestemt en ”dommer” til hver fototur, som viser sine ”yndlingsbilleder”.
Det er meget bedre synes vi – især øver klubmedlemmerne sig i at blive bedre til at bedømme billeder.

A pro pos fototure – i år var vi i Stockholm.
Det var en meget dejlig tur – som sædvanlig.

Det sociale sammenhold bliver mere og mere vigtigt i klubben, det kan man godt mærke.
Især efter det lange Corona-periode havde mange medlemmer lært, hvor vigtig det er, at mødes regelmæssigt med sine fotovenner, udveskle sine erfaringer, vise deres nye fotoudstyr – og bare hygge sig.

Til sommerafslutning havde bestyrelsen ideen, at alle i klubben, som kan og vil, må gerne medbringe noget mad, som vi fælles spiser.
Det var rigtig fedt og imponerende, hvor meget kærlighed der blev lagt ind – og det smagte også rigtig godt!!

Vi takker alle klubmedlemmer for deres engagement og sammenhold i klubben og glæder os til 2024, som bliver endnu mere igen spændende!!!