Sommerworkshop nummer 2 – “Portræt ved Gurre Slotsruin” var aftenens program.
Vi mødtes allerede kl 17 på parkeringspladsen, og vi 8 gik over til Slotsruinen.

Vejret var næsten perfekt til portrætter (lyst, men ingen direkte sol – altså en kæmpe softboks).
Efter at vi havde lagt vores rygsække og udstyr, viste Martin (som sprang ind i stedet for Lars A), hvorfor det giver god mening at benytte en reflektor.
Det var ret overraskende for nogle medlemmer, hvad der sker med skyggerne, når man lysner op med den.
Og de kunne godt se forskellen på, hvilken overflade man benytter (sølv for meget hårdt lys, guld for mere varmt, men også hårdt lys, soft hvid for blødt lys, og til sidst det let gennemsigtige, hvis sollyset er direkte og er for hårdt).
Martin uddelte også en seddel med mulige gode poseringer til kvinder og mænd.

Derefter delte vi os op i 2 grupper, og spottede de gode steder (i forhold til baggrund, lys og skygge).
Et medlem blev modellen, og så kom de andre i gang med at komponere billederne så godt som muligt og skød løs.
Hvis man gerne vil have, at modellen adskiller sig fra baggrunden, så findes der en regel som siger: afstanden fra modellen til baggrunden skal være 2/3 dele, og 1/3 del fra modellen til fotografen.

Efter et stykke tid skiftede vi.

Vi benyttede også reflektorerne og flash, og Svend Erik og Martin havde selvfølgelig deres Lensbaby-objektiver med.

Efter at vi skiftede sted igen og var “færdige”, kørte vi ca. kl 19 tilbage i klublokalet, hvor vi satte os i vores fotoværksted.
Da de fleste af os ikke havde noget mad med, bestilte vi pizzaer, som smagte rigtig godt.
Derefter hyggede vi os med at sortere og redigere lidt i vores billeder, som vi til sidst viste på den store TV-skærm.
Ja, der var nogle gode og også sjove/udsædvanlige billeder med.
Og ja, der kom nogle konstruktive og også bare sjove kommentarer…

Det var i hvert fald en meget hyggelig og sjov aften.
Vi nød alle vores fællesskab!
Mange tak for det!!!