Aftenens program var bedømmelse af Minimaraton 2/21, der fandt sted den 21. august i Helsingborg.
Deltagerne fik 8 emner, som de skulle fortolke bedst muligt.
Det var kun tilladt at tage ét billede af hvert emne, så når deltagerne skulle aflevere deres kort med billeder, måtte der kun være 9 billeder (inklusive deltagerens nummer) på kortet.

Aftenens ubetingede vinder var Klaus Helmer, der havde 4 førstepladser ud af 8 mulige, og det var således også Klaus, der blev den samlede vinder af Minimaraton 2/21.
Det var i øvrigt også Klaus, der vandt Minimaraton 1/21, så stort tillykke til Klaus.

Her er alle vindere af emnerne:
1. “Møster/mønstre”: Klaus Helmer
2. “Gavl(e)”: Klaus Helmer
3. “Farver”: Martin Schaffer
4. “Kantet”: Klaus Helmer
5. “Vand”: Steen Jensen
6. “Spejling”: Jørgen Nielsen
7. “Tæt på”: Klaus Helmer
8. “Diagonal(er)”: Jes Brodersen

Det var Erik Holgersen fra Ølstykke Fotoklub, der havde fået opgaven at bedømme og præsentere billederne for klubbens medlemmer.
Han var meget grundig i sin bedømmelse, og vi havde en fin aften med mange gode kommentarer fra dommeren.