Walther var medlem af klubben fra juli 2021.
Klubaftenen, torsdag den 10.8.2023, var sidste gang Walther deltog (og billedet nedenfor var det sidste vi tog af ham).
Han gik bort meget pludseligt få dage senere, blot 72 år gammel.

Walther og hans kone var flyttet fra Amager (her stammer hustruen fra) til Helsingør i 2021.

For Walther skulle fotografering genoptages, han havde i de to foregående år været medlem af Amager Fotoklub.
Walther ’faldt’ for vores fotoklub – og vi faldt for Walther!
Hans lyse sind, hans humor, vid og smil.
Og snart viste det sig, at Walther vidste en hel del mere om fotografering og billedredigering, end han lige lod skinne igennem.

Han elskede at udfordre fotografiets muligheder – ”her er endnu et mærkeligt billede” – skrev han flere gange, når han havde eksperimenteret med et billede, som derefter kom op på klubbens facebook side. Eller dette opslag på facebook: ”Undskyld jeg kommer igen, men jeg har lyst til at vise dette gode billede igen. Det skal også være en analyse over hvorfor jeg synes billedet er godt”.
Herefter fulgte en længere analyse af lys, skygger, vinkler og Walthers overvejelser, da han optog billedet.

Kommentarerne illustrerer Walthers passion for fotografering, hans beherskelse af fototeknikker, viden om billedredigering, interesse for verden omkring ham, og lyst til at fremme snak om billeder – hvordan, hvorfor, og idé med de billeder, vi tager.
I klubben drog vi nytte af Walthers viden, blandt andet gennem Photoshop-workshops og en fototeknisk aften, hvor vi var flere der introduceredes til focus stacking, en teknik Walther var en mester i.

Walther er stærkt savnet i klubben.
Æret være hans minde.