Selvom det var en meget dejlig og lun aften og der var fodboldkamp Danmark mod Belgien, mødtes 8 medlemmer for at blive klogere på fototeknik.

Vi sad udenfor klubhuset på bænkene i skyggen, det var meget hyggeligt.
Martin begyndte med et måske helt indlysende emne: F-stop / trin.
Hvad er en ”Fast lens”?
Hvad er et F-stop / trin?
Hvad sker der med billedet, hvis man øger en af de tre parametre (blænde, lukkertid, ISO), mens de andre to bliver det samme?
Hvad kan man gøre for at få den samme mængde lys ind på kameraet?
Hvilken sammenhæng er der mellem de tre parametre?
Hvad er EV?
Og hvad er eksponeringskompensation?

Vi blev en del klogere og forstod nu bedre disse sammenhænge.

Steen fortsatte med fokusering (fokus-felt, single og kontinuerligt AF, single shot og servo, manuel fokusering).
Hver indstilling blev gennemgået, og til sidst løb Steen frem og tilbage, så deltagerne havde mulighed for at prøve deres kameras hastighed og præcision ved at skyde flere billeder per sekund.

Alt i alt var det en meget god aften, og så lykkedes det forhåbentlig for Steen og Martin at lære deltagerne noget nyt og at forstå sammenhængene.