Vores sidste konkurrence i år, FK/6, skal bedømmes i aften.
Vi har inviteret Carsten Selvang fra Lyngby Fotoklub til at være dommer.

Han starter med bedømmelsen af frit emne på papir (men vi viste selvfølgelig alle billeder på vores store lærred).
Der var indleveret 29 billeder. Carsten gennemgik først de ikke antagne, dvs billleder uden for top 20.
Det var dejligt at disse billede også fik en kvalificeret kommentar med på vejen fra dommeren – tak for det.
Derefter førte bedømmelsen af de antagne billeder frem til de tre første placeringer:

Nr. 1 Walther Risom
Nr. 2 Kasper Zeij
Nr. 3 Lars Andreassen

Et stort tillykke til dem for deres superflotte billeder!

Efter en pause gik Carsten videre med billederne til fast emne: hånd/hænder, som blev afleveret kun i digital.
Der var indleveret 30 billeder.
Det er altid en udfordring at få lavet spændende billeder i det faste emne – men det er jo også derfor at vi har det faste emne – vi skal udfordres i vores kreativitet.

Carsten var meget diplomatisk – men det var tydeligt, at der var en række billede i den ikke-antagne gruppe, som kun med meget god vilje levede op til emnet – uanset at de iøvrigt var gode billeder.

Resultatet blev:

Nr. 1 Dani Håkansson
Nr. 2 Martin Schaffer
Nr. 3 Svend Erik Ladefoged

Også et stort tillykke til jer for at løse opgaven på en rigtig flot måde!

Nu skal vi så have kåret årets fotograf på vores juleafslutning den 16. december – det bliver spændende.

Tak til alle medlemmer som har deltaget i årets konkurrencer.
De er en vigtig del af klubbens aktiviteter, som skal være med til at udfordre os som fotografer og få os til at tænke i andre typer af billede end vi ellers laver.

Carsten sluttede af med at vise et udvalg af sine billeder. Spændende.

Tak til Carsten for meget konstruktiv og inspirerende bedømmelse.